Manuele lymfedrainage Vodder

Wat is lymfedrainage?
Manuele lymfedrainage ad modum Vodder is een zachte massagevorm gericht op het stimuleren van het lymfestelsel.

Doel van lymfedrainage
Doel van lymfedrainage is het teveel aan vocht (zichtbaar en onzichtbaar oedeem) beter en sneller via de lymfebanen af te voeren.

Lymfedrainage stimuleert je lymfestelsel
De lymfedrainage bevordert de vochtdoorstroming doorheen het lymfestelsel, heft stagnaties (oedeem) op, verhoogt de immuniteit (weerstand), verlaagt stress en optimaliseert het hormonale stelsel.

Lymfedrainage behandelt oedemen (vochtophopingen)
Manuele lymfedrainage behandelt zichtbare en niet-zichtbare oedemen. Deze oedemen kunnen fysieke en mentale klachten veroorzaken.

Wat is het lymfestelsel?
Het lymfestelsel is een vatenstelsel naast het bloedvatenstelsel. Het helpt afvalstoffen verwijderen uit ons lichaam en brengt goede stoffen in de bloedbanen.
Lymfebanen bevinden zich over je hele lichaam. Daar waar lymfebanen samenkomen bevinden zich de lymfeklieren/lymfeknopen. Deze filteren afvalstoffen en maken bacteriën en virussen onschadelijk.

Lymfedrainage aangewezen bij:
De Manuele Lymfdrainage volgens de methode Vodder helpt bij zeer veel klachten, al dan niet in combinatie met andere therapievormen.

• Oedemen of zwellingen na ongeval, operatie, borstamputatie of ten gevolge van circulatiestoornissen

• Reuma (ontstekingen)

• Klachten aan het zenuwstelsel, bijv. M.S. , gezichtsverlamming of hoofdpijn

• Migraine en sinusitis